Zadania i produkty projektu
Zadanie 1
Stworzenie i rozwijanie systemu zarządzania zjawiskiem drop out
Stworzenie i doskonalenie na uczelni systemu monitorowania zjawiska drop-out w oparciu o generatywną AI. Powołanie ogólnouczelnianej jednostki organizacyjnej, stanowisk modpowiedzialnych za opracowanie i rozwój polityki: procedur, mnarzędzi sztucznej inteligencji monitorowania i zapobiegania drop out (ZAD1). Zadanie uzupełnione o działania specyficzne dla wybranej grupy kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z
obszaru nauk leśnych.
PROJEKT MA CHARAKTRER PILOTAŻOWY służy przetestowaniu działań zaradczych w mniejszej skali przy ogranicz. regulaminem konkursu zasobach finansowych pozwoli ocenić skuteczność działań w sposób kontrolowany, nast. dostosow. na poziomie całej uczelni. Wyniki pilotażu będą podstawą do opracowania uniwersalnych narzędzi i procedur, w oparciu o analizę i modelowanie danych, scoring oraz mechanizmy generatywnej AI, które będą mogły zostać zreplikowane, co minimaliz. ryzyko operacyjne związane z testowaniem nowych rozwiązań, pozwala na szybkie, skuteczne działania zapobiegawcze.
PRODUKTY - Materiały dydaktyczne ze szkoleń
- Szkolenie z zakresu KOMPETENCJI CYFROWYCH
- Sztuczna inteligencja – wsparcie w pracy naukowca
- AI w pracy nauczyciela akademickiego
- Narzędzia statystyczne dla dydaktyków i komputerowa analiza danych jakościowych
- Szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI
- Integrowanie zasad zrównoważonego rozwoju na uczelni wyższej
- Zrównoważone innowacje
- Szkolenie z zakresu UNIWERSALNE PROJEKTOWANIE
- Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych
Zadanie 2
Świadomy kandydat- Zwiększenie efektywności procesu rekrutacji -pilotaż
Stworzenie zespołu ambasadorów: pracowników Akademickiego Biura Karier, doradców zawodowych, Biura Promocji, Biura Doskonalenia Dydaktyki, kół naukowych, samorządu studenckiego, kadry dydaktycznej kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z obszaru nauk leśnych. Testowanie dobrych praktyk, tworzenie bazy kontaktów, wypracowanie wytycznych promocji i komunikacji oferty dydaktycznej w terenie wśród kandydatów, rozwój kontaktów, współpraca, budowanie relacji ze szkołami, środowiskiem, tworzenie profilu kandydata i dostosowanie oferty dydaktycznej. Opracowanie i realizacja warsztatów przez ambasadorów dla klas i nauczycieli w szkołach średnich, prezentacja specyfiki kierunków, zasady rekrutacji, szanse zawodowe, projekty naukowe, możliwości współpracy z pracodawcami. Poznanie oczekiwań i potrzeb klas.
PRODUKTY - Materiały dydaktyczne ze szkoleń
- SZKOLENIA BRANŻOWE
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia – NOWOCZESNE METODY DYDAKTYCZNE
- Nowoczesne metody nauczania na uczelni wyższej
- Szkolenia z UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE, w tym komunikacyjne i psychologiczne
- Komunikacja międzypokoleniowa na uczelni wyższej
Zadanie 3
Świadomy student- Zwiększenie efektywności procesu adaptacji - pilotaż
Stworzenie kursów on-line „Równy Start” typu Massive Open Online Course (MOOC) dla studentów pierwszego roku kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z obszaru nauk leśnych. – przedmioty podstawowe, np. matematyka, fizyka, biologia, chemia, ułatwiające opanowanie programu studiów, niwelujące stres związany z sesją egzaminacyjną i ryzyko rezygnacji ze studiów. Organizacja eventu integracyjnego dla pierwszego roku, gry integracyjne i terenowe miejskie mające na celu nawiązanie więzi z zespołem, adaptację w nowym środowisku, motywację: 2 edycje.
PRODUKTY
- Webinar Biotechnologia na YouTube
- Webinar Biologia na YouTube
- Webinar Rolnictwo na YouTube
- Webinar Technologia żywności i żywienie człowieka
- Webinar Gastronomia i Hotelarstwo - przepis na sukces
- Webinar Żywność, marketing, innowacje - czy wiesz, że można to połączyć
- Webinar Żywienie ma znaczenie
- Webinar Z energią w przyszłość.
- Webinar Precyzja Inżynierii, siła natury!
- Webinar Food Science - Technology and Nutrition
- Webinar Ogrodnictwo
Zadanie 4
Świadomy pracownik- wsparcie kompetencji kadry SGGW –pilotaż
Organizację 3 rodzajów szkoleń z zakresu udzielania wsparcia psychol., zarządzania zjawiskiem drop out, miękkich w komunikacji z młodym pokoleniem kadry akademickiej kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z obszaru nauk leśnych.
PRODUKTY
- Nowoczesne Laboratorium Symulacji z Elementami VR – Przestrzeń Nauki Przyszłości
- Laboratorium VR – Nowy Wymiar Nauczania Akademickiego
- Mapa Kampusu z miejscami VR
- Nowoczesne Studio VR – Przestrzeń dla Innowacyjnej Edukacji i Twórczości
- Wydział Inżynierii Produkcji - Innowacyjna Aplikacja VR 1
- Wydział Inżynierii Produkcji - Innowacyjna Aplikacja VR 2
- Wydział Rolnictwa i Ekologii, Wydział Inżynierii Produkcji - Gra EdukacyjnaWydział Rolnictwa i Ekologii, Wydział Inżynierii Produkcji - Gra Edukacyjna
- Wydział Technologii Żywienia - Edukacyjna Gra Symulacyjna VR
- Wydział Technologii Żywienia - Innowacyjna Aplikacja VR
- Wydział Żywienia Człowieka - Innowacyjne Aplikacje do Nauki Projektowania Zaplecza Gastronomicznego 2
- Wydział Żywienia Człowieka - Innowacyjne Aplikacje do Nauki Projektowania Zakładu produkującego żywność
- Wydział Żywienia Człowieka - Innowacyjne Aplikacje do Nauki Projektowania Zaplecza Gastronomicznego 1
- Wydział Biologii i Biotechnologii - Labster
- Wydział Biologii i Biotechnologii - Nowoczesne Laboratorium Symulacji z Elementami VR
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym


Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0
