Zadania i produkty projektu

Zadanie 1

Stworzenie i rozwijanie systemu zarządzania zjawiskiem drop out

Stworzenie i doskonalenie na uczelni systemu monitorowania zjawiska drop-out w oparciu o generatywną AI. Powołanie ogólnouczelnianej jednostki organizacyjnej, stanowisk modpowiedzialnych za opracowanie i rozwój polityki: procedur, mnarzędzi sztucznej inteligencji monitorowania i zapobiegania drop  out (ZAD1). Zadanie uzupełnione o działania specyficzne dla wybranej grupy kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z

obszaru nauk leśnych.

PROJEKT MA CHARAKTRER PILOTAŻOWY służy przetestowaniu działań zaradczych w mniejszej skali przy ogranicz. regulaminem konkursu zasobach finansowych pozwoli ocenić skuteczność działań w sposób kontrolowany, nast. dostosow. na poziomie całej uczelni. Wyniki pilotażu będą podstawą do opracowania uniwersalnych narzędzi i procedur, w oparciu o analizę i modelowanie danych, scoring oraz mechanizmy generatywnej AI, które będą mogły zostać zreplikowane, co minimaliz. ryzyko operacyjne związane z testowaniem nowych rozwiązań, pozwala na szybkie, skuteczne działania zapobiegawcze.

  1. Szkolenie z zakresu KOMPETENCJI CYFROWYCH
    • Sztuczna inteligencja – wsparcie w pracy naukowca
    • AI w pracy nauczyciela akademickiego
    • Narzędzia statystyczne dla dydaktyków i komputerowa analiza danych jakościowych
  2. Szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI
    • Integrowanie zasad zrównoważonego rozwoju na uczelni wyższej
    • Zrównoważone innowacje
  3. Szkolenie z zakresu UNIWERSALNE PROJEKTOWANIE
    • Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych

Zadanie 2

Świadomy kandydat- Zwiększenie efektywności procesu rekrutacji -pilotaż

Stworzenie zespołu ambasadorów: pracowników Akademickiego Biura Karier, doradców zawodowych, Biura Promocji, Biura Doskonalenia Dydaktyki, kół naukowych, samorządu studenckiego, kadry dydaktycznej kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z obszaru nauk leśnych. Testowanie dobrych praktyk, tworzenie bazy kontaktów, wypracowanie wytycznych promocji i komunikacji oferty dydaktycznej w terenie wśród kandydatów, rozwój kontaktów, współpraca, budowanie relacji ze szkołami, środowiskiem, tworzenie profilu kandydata i dostosowanie oferty dydaktycznej. Opracowanie i realizacja warsztatów przez ambasadorów dla klas i nauczycieli w szkołach średnich, prezentacja specyfiki kierunków, zasady rekrutacji, szanse zawodowe, projekty naukowe, możliwości współpracy z pracodawcami. Poznanie oczekiwań i potrzeb klas. 

  1. SZKOLENIA BRANŻOWE
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
  2. Szkolenia – NOWOCZESNE METODY DYDAKTYCZNE
    • Nowoczesne metody nauczania na uczelni wyższej
  3. Szkolenia z UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE, w tym komunikacyjne i psychologiczne
    • Komunikacja międzypokoleniowa na uczelni wyższej

Zadanie 3

Świadomy student- Zwiększenie efektywności procesu adaptacji - pilotaż

Stworzenie kursów on-line „Równy Start” typu Massive Open Online Course (MOOC) dla studentów pierwszego roku kierunków z obszaru o wysokim drop oucie tj. z obszaru nauk leśnych. – przedmioty podstawowe, np. matematyka, fizyka, biologia, chemia, ułatwiające opanowanie programu studiów, niwelujące stres związany z sesją egzaminacyjną i ryzyko rezygnacji ze studiów. Organizacja eventu integracyjnego dla pierwszego roku, gry integracyjne i terenowe miejskie mające na celu nawiązanie więzi z zespołem, adaptację w nowym środowisku, motywację: 2 edycje.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0
ikona copy

Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0

Europejskiego Funduszu Społecznego